onsdag 16. september 2009

Moods of Norway


Peder Børresen og Simen Staalnacke, to norske designere sammen med økonomisjef Jan Egil Flo, opprettet klesmerket Moods of Norway høsten 2002, og deres første kolleksjon kom i 2003. I begynnelsen var omsetningen fra 400 000 kroner, mens nå er den på 100 millioner kroner. Moods of Norway blir solgt gjennom 120 butikker i hele tre verdensdeler, 8 av dem i Norge. I forhold til andre norske designere som Pia Myrvold og Leila Hafzi, har Peder Børresen og Simen Staalnacke ungdom som sin målgruppe. En får kjøpt enkle hettegensere med et stilig mønster, og unike dressjakker med rute- og rosemønster for gutter. De to designerne er også kjent på det amerikanske markedet, og de hadde et prosjekt med Helly Hansen i Las Vegas denne våren, 2009. De er også blant de utvalgte designerne som får legge ut sin kolleksjon på det årlige Grammy Style Studio, «The Recording Academy’s» offisielle styling suite. Her kommer kjendiser og skal plukke ut sine antrekk som de kan gå med på den røde løperen til neste Grammy-utdeling.
Her kan du gå innom hjemmesiden deres, og se på de stilige antrekkene: http://www.moodsofnorway.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar